BENGKEL FARDHU 'AIN DI KPG KUPANG, SARATOK

Bengkel Fardhu 'Ain di Kampung Kupang, Saratok telah berjalan lancar pada 7 Zulhijjah 1430H /24 November 2009, hari Selasa. Sambutan dari penduduk kampung amat menggalakkan. Macam-macam soalan diajukan pada penceramah, khususnya berkaitan bab Solat. Bagi memudahkan pemahaman peserta, penerangan mengenai Solat dibuat secara bengkel, seperti yang kami buat kat Kpg Perpat, Kabong.


Kampung Kupang ni lebih kurang 2 jam dari Pekan Betong kalau guna jalan darat. Dari jalan utama menuju ke Kampung Kupang ni kena melalui jalan yang belum berturap....lebih kurang sejam. Susah jugak nak masuk dalam....Alhamdulillah Bang Man cekap bawa Unser SG ni. Kat jambatan kayu sebelum sampai kampung Kupang ni, kami ada masalah sikit. Kereta tak dapat naik jambatan.....tanah tengelam sikit..Tapi Alhamdulillah ..... masalah dapat diatasi asbab kekreatifan kawan-kawan menggunakan bahan di sekeliling kat hutan ni untuk solve the problem...(mcm dlm rancangan Man vs Wild la pulak....)


Kat Jambatan ni la...




Ceramah Ibadah Solat


Penduduk Kampung Kupang ni ramah-ramah dan baik-baik belaka. Mereka sangat cinta dan dahagakan Ilmu.........

InsyaAllah, pada masa akan datang kita bercadang nak perbanyakkan program kat sini......Moga Allah Taala mudahkan.....Ya Rab...........

0 comments:

Related Posts with Thumbnails