ISU MAT SABU....KOMUNIS....MAT INDERA....

DIPETIK DARI :  http://mistisfiles.blogspot.com/2011/09/jika-anda-terminum-racunjangan.html


Apa yang ingin saya sampaikan kepada anda semua ialah,jangan memutarbelitkan sejarah secara merbahaya.Maksud saya ialah mengeksploitasikan sejarah untuk mencapai maksud tertentu sehingga orang lain mengambil kesempatan untuk bersama-sama mengeksploitasikan sejarah kita sampai kita dihalau keluar dari bumi sendiri.

Motif saya yang sebenar ialah,tolong hentikan provokasi terhadap UMNO.Apa yang MESTI dilakukan oleh Pas sebenarnya ialah mengajak UMNO kepada Islam secara kasih sayang.

Apa kepentingannya mengatakan Komunis adalah wira sebenar?Jika ini diterima,maka akan ada tuntutan supaya Chin Peng diangkat sebagai wira.Kemudian akan ada 1001 tuntutan lain yang tidak munasabah dan tidak ada kena mengena menyerang dari pelbagai sudut.Mat Sabu bercakap atas kapasiti:merendah-rendahkan UMNO.

Dalam Tragedi Bukit Kepong,terdapat dua pihak;polis yang bekerja di bawah British.Satu lagi adalah gerila Komunis.

Kedudukan polis ini sama seperti anak-anak ahli Pas yang masuk berkerja dalam pasukan uniform sama ada tentera atau polis.Bagi ahli Pas tegar,UMNO adalah najis anjing,sekular dan kafir.Jadi apakah hukumnya anak-anak mereka yang bekerja kerajaan?(kerja gomen kata orang kampung)

Jika Komunis menyerang polis pada hari ini,di mana anak ahli Pas tadi adalah salah seorang darinya,adakah bapanya sanggup mengangkat anggota Komunis yang membunuh anaknya sebagai wira kerana berjuang membanteras kerajaan UMNO?Polis bekerja untuk kerajaan UMNO jadi polis bukan wira sebenar.

Cuba buktikan pada saya,SELURUH ahli Pas tidak ada yang bersangkut paut dengan kerajaan,anak beranak mereka mahupun saudara mara mereka tidak ada yang bekerja di bawah 'jajahan' UMNO yang memerintah sekarang (baca:British).

Moralnya,Pas jangan terpengaruh dengan permainan politik demokrasi.Tak payah nak politik sangatla.Mengapa anggap UMNO sebagai 'musuh politik?'Mengapa tidak anggap UMNO sebagai saudara yang sakit?Nabi pun tak anggap bapa saudaranya,Abu Jahal sebagai najis yang 'confirm' isi neraka.Tahu tak berapa kali nabi ziarah Abu Jahal?

Ada pembaca yang mengatakan hilang respek kepada saya,artikel saya sebelum ini kurang fakta dan tak ilmiah...dan bla..bla.Anda semua mahu saya karang sejarah Komunis secara terperinci,lengkap dengan tarikhnya dalam bahasa standard sekolah?Kemudian sejarah Tragedi Bukit Kepong?
Perlukah saya buat begitu,dan berharap anda membacanya dengan bersungguh-sungguh?Itu adalah buang masa namanya.Sejarah,berfungsi apabila penggunanya mengambil pengajaran darinya.Sejarah bukan untuk dihafal atau diceritakan.Sejarah adalah alat untuk bertindak.

Apa yang saya lakukan ialah mengekstrak dari sejarah dan berikan jusnya kepada anda supaya anda fikir dalam-dalam.Saya mahu katakan bahawa kenyataan Mat Sabu adalah kenyataan syok sendiri.
Ingat,saya bukan anti-Pas atau penyokong UMNO.Saya mahu melindungi sejarah yang mahu diputarbelit.Dahulu ketika saya membela DS Anwar atas dasar simpati (supaya kita dan beliau menjadi lebih baik,bukan bertambah songsang),penyokong-penyokong UMNO menyerang saya dari pelbagai sudut sampai memanggil saya pemuja Al-Juburi dengan 1001 makihamun dan kata-kata kurang enak.

Inilah perjuangan dan saya tidak gentar mempertahankan sejarah.

Apa yang saya perjuangkan dalam isu ini ialah nasib para anggota polis dan anak isteri mereka yang diperlakukan dengan kejam oleh Komunis.Mat Sabu dan penyokongnya tidak peduli pasal perkara ini.Lihat,saya tak kata Pas,saya sebut 'Mat Sabu dan penyokongnya'.Walau apa pun keadaan mereka,mereka adalah sebangsa dan seagama dengan saya.Bagi saya,walaupun Mat Indera (Abdullah CD dan whateverlah) dan anggota Komunis yang dipimpinnya mahu membanteras British,namun CARA mereka tidak kena.Mereka bertindak kejam.Mereka membunuh saudara-saudara seagama saya dan membakar hidup-hidup kanak-kanak.Perkara yang menjadi kemusykilan saya,mengapa Mat Indera tidak menghalang perkara ini?

Adakah anggota polis dan anak isteri mereka yang terbunuh itu isi neraka sebab bekerja mencari sesuap nasi melalui pentadbiran British?

Ada yang mengatakan Mat Indera Sosialis bukan Komunis.Hey kawan...apa bendanya itu Sosialis,apa dia Komunis?Bercakap macam mabuk todi.Tak tahu hujung pangkal.Sosialis dan Komunis adalah bersaudara atas dasar teori ekonominya dan mengakar pada teori sosio-politiknya.Apa yang membezakan keduanya ialah tahap radikal.Itu saja.Orang yang mengasaskan Komunis adalah Sosialis pada masa yang sama.Sama juga orang yang mengasaskan faham Liberal adalah pencandu demokrasi pada awalnya.Sosialis diasaskan oleh faham Marxis-Lenin yang kemudiannya menghidupkan faham Komunis.Komunis adalah konsep politik bagi faham ekonomi bermazhab Sosialis.Khatam dulu subjek Sosio-Politik baru boleh berentap bercakap pasal Sosialis,Komunis.

Kurang ilmu pengetahuan menyebabkan anda mudah ditipu dan diperbodohkan.Apakah daging yang paling enak?Daging orang yang bodoh!Ramai orang akan berkerumun kepada mereka seperti hidangan yang siap di atas meja.

Saya tidak peduli sama ada Mat Indera Komunis atau tidak.Jika beliau cuba untuk membebaskan Tanah Melayu dari British,go on...saya akan menghormati beliau sebagai pejuang negara.Yang saya mahu timbulkan di sini ialah saya tak mahu Komunis diangkat sebagai wira negara.Jika ada orang buat alasan Mat Indera menggunakan Komunis untuk membebaskan negara,saya mahu katakan tindakannya silap.Jika Komunis menang,maka Komunis akan memerintah,bukan Mat Indera dan orang Islam.Apa Mat Indera mahu buat bila Komunis buat beliau dan kita semua duduk bawah pentadbiran Komunis?Adakah bila British berjaya dihalau keluar,Komunis dengan baik hatinya menyerahkan pentadbiran Tanah Melayu kepada kita?Fikir dahulu,jangan terburu-buru.Saya nak petik kenyataan Suhaizan Kaiat berhubung Mat Indera dalam Malaysiakini:

Beliau berkata, dengan keadaan komunikasi terhad pada masa itu, Mat Indera juga sudah pasti tidak tahu kaitan antara PKM dengan rangkaian komunis antarabangsa.

"Yang dia tahu, di depannya ada sekelompok orang yang mahukan kemerdekaan," kata Suhaizan yang diberi kepercayaan oleh Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu bagi berdebat berhubung perkara itu dengan Pemuda Umno.


Ulasan: (Kepala hotak dia!) Dia ingat masa depan Tanah Melayu boleh buat main-main?Bagaimana Mat Indera tak tahu kaitan Komunis dengan Politburo atau Comintern?PKM dapat senjata dan dana dari siapa?Sendirian Berhadkah?Sebab nak merdeka rela masuk mulut buaya?Sebab nak merdeka rela minum cuka getah?INILAH MORAL DARI ARTIKEL SAYA.Saya tak kisah anda berjuang dengan cara masing-masing.Tapi mesti dengan cara yang betul.Fikir dulu,kalau aku buat begini,kemudian apa akan jadi.
Kalau aku buat begitu,kemudian apa akan jadi pulak.Owh...Komunis tawar senjata dan bantuan kepada aku,tapi kalau aku dan Komunis berjaya,mahu kah Komunis benarkan aku tubuh perlembagaan Islam?Terjaminkah agama Islam?Apa Komunis buat di China dan Rusia?Fikir...fikir dahulu.

Apa yang Pol Pot buat di Kemboja?Apa yang Komunis-Sosialis berjaya lakukan di Vietnam dan Korea?Ada orang cakap Komunis dianggap wira di Vietnam kerana berjaya halau Amerika.Vietnam lain syeikh...itu negara non-muslim.Komunis ke,Liberal ke atau faham menyembah syaitan ke semua sesuai.Nak makan daging anjing boleh...babi boleh...katak boleh...itu Vietnam syeikh...Kita orang Islam.Ada batas-batas tertentu.Kajilah dahulu,buat homework sebelum pilih.Amerika datang sebab ada alasan untuk banteras Komunis.Macam Amerika buat alasan untuk kempen Memerangi Keganasan.Vietnam terpisah menjadi dua gara-gara clash antara Komunis dan demokrasi.Apa yang Vietnam perlu bayar sebab jadi kambing hitam pertembungan Komunis-Demokrasi tajaan Amerika?Ramai rakyatnya terbunuh.Pernah dengar My Lai Massacre?Itu yang anta-anta semua nak?Korea sampai sekarang terpisah gara-gara politik Thesis & Antithesis begini.Ini yang anta-anta semua nak?

Kalau setakat alasan begini Suhaizan Kaiat boleh hidangkan,memang fail!Bila British berjaya dihalau,maka sudah pasti Komunis ambil alih Tanah Melayu.Tidak ada satu negara dalam dunia ni yang bila gerakan Komunis berjaya merebut kekuasaan,mereka serahkan kuasa pada rakyat tempatan APATAH LAGI KEPADA ISLAM.Kemudian sudah tentu ramai orang Melayu akan memberontak.Kemudian jadi perang saudara.Politburo akan arahkan hantar ramai tentera dari luar untuk liberalkan orang Melayu Islam.Orang Melayu ni sifat dia akan mengamuk bila dikenakan kekerasan melampau.Jadi Komunis akan hantar tentera dan senjata lebih banyak.Komunis di Kemboja dan Vietnam dikerahkan untuk membantu.Ramai pemuda Melayu dibunuh.Lebih ramai wanita dan kanak-kanak dibakar hidup-hidup.Lepas tu apa 'Mat Indera' kata?:

"Eh,jangan salahkan saya!Saya ingatkan Komunis ni baik,tugas saya pun selesai.Tugas saya halau British jer.Tak tahu pulak Komunis Malaya ada kaitan dengan Komunis Antarabangsa.Saya ingat mereka ni gerila menentang British.Sebab itu saya masuk.Saya hanya mahukan kemerdekaan.Itu tujuan saya.Lepas merdeka,lantak pi lah!"

MACAM TU?Itu jer yang mampu pencacai Komunis hujahkan?Nak berdebat konon.Balik rumah cermin muka dulu la.Apasal tak gunakan otak?Saya sensitif sebab tak mahu negara saya jadi macam Kemboja.Pol Pot orang Kemboja.Tapi dia bunuh 3 juta bangsa dia.Sebab apa?SEBAB DIA KOMUNIS.

Menyesal dahulu pendapatan menyesal kemudian bayarlah cukai pendapatan*.Saya TIDAK mahu menyesal kemudian sehingga kena bayar segala kesilapan orang yang tak guna otak ketika berjuang.Saya mahu menyesal sekarang.Datanglah kaum kerabat Mat Indera atas pentas bercakap itu dan ini,memanglah mereka akan bela Mat Indera.Saya kalau jadi adik Mat Indera pun saya akan bela abang saya.Buruk-buruk dia,dia abang saya.Walau terang-terang abang saya yang dilihat menyerang polis Bukit Kepong pun kata saksi yang terselamat,saya akan kata,eh...abang saya tak pernah masuk Komunis.Saya akan bela sebab dia abang saya.Tapi ini bukan nak cakap pasal sentimen keluarga.Ini masa depan bangsa dan negara!Ini perihal ada orang nak putarbelit fakta.Saya sokong nama Mat Indera dibersihkan dari apa yang dikatakan sebagai 'pengkhianat negara'.Tapi saya tak sokong tindakan bodoh komunis.

Saya ingin tegaskan,saya tak sokong Komunis bukan bermakna saya sokong British.Bukan nak kata British baik.Saya,Srikandi sokong perlembagaan Islam.

Saya mahu tanya pada penyokong Mat Sabu,apakah pandangan mereka kepada anggota polis Melayu Islam yang terbunuh dan anak isteri mereka yang mati dibakar hidup-hidup oleh Komunis?Ada tak rasa simpati dan kasihan di hati anda?Jika mereka bangkit kembali dari kematian,dan mahu meluahkan rasa sakit dibakar hidup-hidup kepada anda,mahukah anda merapatkan kedua belah telinga ke bibir mereka,mendengar rintihan mereka?

Siapa yang peduli dengan polis Melayu yang mati ditembak dan anak isteri mereka yang menjerit-jerit kepanasan dibakar hidup-hidup?Siapa yang peduli?Orang bukan Islam tidak peduli.Amerika?Israel?Rusia?China?Ada mereka kesah?

Komunis?Adakah mereka rasa simpati apabila melihat seorang budak Melayu meronta-ronta kepanasan dibakar dalam berek keluarga?Ada mereka peduli?Saya tak kondem PAS atau UMNO tapi ada anda peduli semua ini?
Mengapa perlu bergaduh sesama sendiri dengan cara merendah-rendahkan sejarah sendiri dan mengkondem bangsa sendiri?Ini bodoh namanya.

Saya tak sentuh pasal Dr. Burhanudin Helmi,Shamsiah Fakeh dan lain-lain.Saya tak kondem pergerakan kemerdekaan sayap kiri.Semuanya bersama-sama untuk membebaskan tanahair dari cengkaman British.Tetapi saya kondem serangan kejam dalam Tragedi Bukit Kepong.Jika anda ingin membebaskan tanahair ini dari British,saya merayu...bukan ini caranya.Pergilah bunuh seberapa ramai pegawai British,terutamanya Harold MacMicheal.Saya sokong dari belakang.Tapi jangan bunuh bangsa saya yang seagama dengan saya walaupun mereka cuba mencari rezeki bekerja di bawah pentadbiran British.

Suci sangatkah perjuangan anda sampai sanggup membunuh bangsa sendiri yang dianggap talibarut British?Nak bunuh,bunuh sajalah polis yang melawan.Kenapa sampai bakar wanita dan kanak-kanak hidup-hidup?Kenapa menyeksa wanita dan kanak-kanak??Why..why my brothers and sisters?

Saya mahu penyokong Komunis Melayu dan Mat Sabu berkokok di sini.Kritik saya sehabis mungkin.Ada orang yang kena ketuk,baru fikirannya jalan.

Komunis bukannya jalan penyelesaian yang terbaik.Jika anda terminum racun,jangan sembuhkannya dengan cuka getah.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails